Forex Kenya
Cómo comenzar a operar Forex en línea en Kenia El mercado de divisas, también conocido como el mercado de divisas, es el mayor entorno comercial singular en el mundo de hoy. Se estima que por lo menos 4 trillones están cambiando de manos cada día, mucho más grande que cualquier otro mercado comercial. En un pasado no tan lejano, sólo las grandes empresas, los gobiernos, los bancos y los gestores de fondos de cobertura se les permitió el comercio en divisas, pero gracias a la llegada de Internet en los años 90, casi cualquier persona puede ahora el comercio electrónico en cualquier momento. Hoy en día, incluso las personas que tienen recursos limitados pueden tener la oportunidad de huelga ricos en el mercado de comercio de divisas. Si desea convertirse en un operador de Forex usted mismo, entonces usted necesita aprender sobre los conceptos comerciales básicos. Encontrar este tipo de información en estos días es bastante fácil, ya que todos pueden encontrarse en línea con cualquier motor de búsqueda. Sin embargo, si desea aprender de los expertos, entonces usted necesita ir al sitio web de cualquier corredor de buena reputación. Los corredores en línea de la divisa como Easy-Forex pueden proveer de usted una amplia gama de recursos educativos como videos, webinars (seminarios en línea), eBooks, y un montón de otros recursos en línea que usted puede también conseguir un montón de herramientas que negocian en línea para ayudarle a conseguir comenzado en su Sitio web, herramientas como el análisis técnico, calendarios financieros y boletines de noticias que provienen de fuentes acreditadas como Reuters. Una vez que aprenda los fundamentos del comercio de Forex, el siguiente paso que debe tomar es encontrar una plataforma de negociación que funcione para usted. Simplemente sucede que Easy-Forex también tiene una plataforma de comercio en línea intuitiva y fácil de usar que puede utilizar para operar con. El mayor beneficio de utilizar la plataforma de comercio web Easy-Forex es que puede utilizar su plataforma en línea, descargar su plataforma de TradeDesk en su computadora de escritorio, o puede acceder a ella en su dispositivo móvil para que pueda realizar un seguimiento de sus operaciones donde quiera que son. También puede ponerse en contacto con uno de sus gerentes de servicios de cuentas de expertos por teléfono, correo electrónico o chat si alguna vez necesita ayuda en cualquier momento del día. Después de haber elegido un corredor y una plataforma de negociación, el último paso antes de empezar a ganar dinero en línea es registrar su cuenta en Easy-Forex, sólo necesita conectarse y registrar su plataforma de operaciones y depositar fondos en su cuenta de operaciones. Puede utilizar su tarjeta de crédito o transferir fondos de su cuenta bancaria. Ahora, si usted sigue siendo cuidadoso sobre usar el dinero verdadero en el comercio de la divisa, después usted puede dar la cuenta demo de Easy-Forex una tentativa. Esta cuenta ficticia le permitirá experimentar la emoción de las operaciones de cambio sin ningún riesgo de perder dinero y otra gran cosa acerca de registrarse con Easy-Forex es que usted puede tener la oportunidad de ganar créditos comerciales si se coloca entre los tres principales usuarios mensuales de Su cuenta demo trading. Como se puede ver, es realmente muy fácil de empezar en el mercado de comercio de divisas sólo tiene que seguir los pasos mencionados anteriormente y estará en su manera de ganar dinero. Easy-Forex fue fundada en 2003 y es uno de los pioneros en el comercio de divisas en línea y ahora está siendo utilizado por los comerciantes de más de 160 países. No sólo fueron los primeros en dejar a la gente común comerciar en divisas, de hecho revolucionaron la industria. En el pasado, sólo los comerciantes profesionales y las empresas comerciales eran los únicos que podían permitirse el lujo de probar sus manos en el comercio de divisas, sobre todo porque el costo de la entrada entonces era de al menos 10k. En Easy-Forex ofrecimos a los particulares la oportunidad de obtener una parte de la acción reduciendo el costo de entrada a sólo 25 y proporcionando un programa de comercio fácil de usar para comenzar. Las monedas extranjeras no son las únicas mercancías que se pueden negociar usando Easy-Forex. Usando sólo una cuenta, usted puede realmente el comercio en otras materias primas como el oro y el aceite también. También puede optar por utilizar las plataformas Easy-Forex basadas en la Web, de escritorio o móviles para que pueda realizar transacciones desde cualquier lugar y en cualquier momento. Razones por las que los comerciantes prefieren utilizar Easy-Forex: Métodos de cálculo de margen fáciles de comprender que les permiten aprovechar todos los fondos disponibles en su cuenta. La plataforma Easy-Forex como una orden de stop-loss eficaz para que los comerciantes no pierdan más dinero de lo que se sienten cómodos. Tight se extiende por lo que los comerciantes están seguros de obtener las tasas que se establecen para. No hay cargos ocultos como comisiones o tasas de depósito / retiro. Obtenga depósitos y retiros seguros en su cuenta comercial. En Easy-Forex operamos bajo estrictas condiciones regulatorias como lo exige la NFA (EE. UU.). CySec (Europa). Y ASIC (Australia). Estos son los órganos de gobierno que supervisan todas las actividades de nuestros corredores para asegurarse de que la seguridad de nuestros clientes es cuidadosamente buscado. Si usted es un comerciante experimentado de la divisa o un principiante en negociar, le proporcionaremos su encargado de cuenta personal de modo que le darán extremidades y consejo útiles para hacer su experiencia que negocia mucho mejor. También puede consultar nuestro sitio web para obtener otros materiales educativos como videos en línea que pueden enseñarle los fundamentos del comercio de Forex, también hay algunos que pueden ayudar a mejorar su juego. Nuestros clientes que abran una cuenta de oro, platino o VIP con nosotros también tendrán acceso exclusivo a nuestros servicios de sala de operaciones, que incluye el apoyo personal y el coaching de nuestros expertos corredores, y más poderosas herramientas de comercio para los comerciantes que quieren tomar su Juego a otro nivel. Únete a Easy-Forex Kenya Hoy Haz clic aquí y reclama tus categorías de bonos ES POSIBLE COMERCIO DE FOREX EN LÍNEA Y RETIRAR SUS BENEFICIOS DE NUEVO A MPESA EN MINUTOS. Aquí es cómo funciona 1. Abra una cuenta de forex en línea. 2. Usted financia su cuenta forex. 3. Usted ejecuta operaciones en su cuenta forex en línea. 4. Usted retira sus beneficios a su cuenta de Skrill (Moneybookers). 5. Luego retira tu dinero de skrill a tu número de Mpesa en minutos. ¿Cuáles son las ventajas de este programa? Los depósitos y retiros se pueden hacer en cualquier momento y sobre todo se puede obtener su dinero en efectivo en minutos a Mpesa de skrill. Todos los fondos de los inversores se mantienen sólo en sus cuentas y sólo los inversores pueden acceder a sus cuentas. Nadie puede retirar dinero de su cuenta y esto se suma a la seguridad de su inversión. Comienza por aprender a ser capaz de tomar una decisión más informada sobre cuánto le gustaría depositar en su cuenta de negociación, pero lo más importante sobre cómo ejecutar operaciones rentables. Al igual que cualquier otra cosa en la vida que usted puede aprender en línea de comercio de divisas y tener pleno control de su cuenta. Será hasta su sabia decisión si copiar nuestra estrategia comercial al inscribirse en nuestro entrenamiento de prima o para desarrollar su propio enfoque comercial (estrategia) después de completar con éxito MT4 Curso para principiantes. Desarrollar su propio enfoque comercial (estrategia) es siempre la mejor opción si puede administrar pero no es todo el mundo que tiene el privilegio de tiempo para sentarse y llegar a sus propias reglas de comercio y es por eso que tenemos el entrenamiento de prima. La mejor manera de proceder es en primer lugar completar MT4 Curso para principiantes a continuación, decidir si va a optar por inscribirse para la formación de prima o para desarrollar sus propias reglas comerciales. De las lecciones de la vida en general, es evidente que todos tomamos diferentes caminos hacia un destino particular. En este mercado de forex en línea, nuestro principal objetivo es retirar las ganancias de nuestra cuenta de divisas en línea mes tras mes. Hay aquellos que optan por inscribirse para el curso de Mt4 principiantes gratis y seguir con nuestra guía gratuita sobre cómo retirar los beneficios de Forex a mpesa y desarrollar su propia estrategia de comercio por el aprendizaje de la información libre de diferentes a través de Internet. Igualmente, hay aquellos que no tienen el privilegio de tiempo para sentarse y desarrollar su propia estrategia de negociación y por lo tanto optar por inscribirse en nuestra línea directa premium de formación. Cualquiera que sea la opción que elija está bien, ya que nuestro objetivo principal aquí sigue siendo el mismo para hacer una gran vida de comercio en línea del mercado de divisas. El punto de partida es el mismo Primer curso completo de Mt4 para principiantes y luego decidir cómo desea continuar. Inicie sesión aquí con su nombre de usuario y contraseña para acceder a las lecciones Kenia tiene un clima de inversión generalmente positiva que ha hecho que sea atractivo para las empresas internacionales que buscan un lugar para sus operaciones regionales o africanas. El clima de inversión se caracteriza por condiciones monetarias y fiscales estables y un entorno legal que hace pocas distinciones entre la inversión extranjera y la interna. Kenya cuenta con una sólida infraestructura de telecomunicaciones, un sector financiero robusto y sólidas conexiones aéreas tanto en África como en Europa y Asia. Su puerto en Mombasa es la entrada principal del comercio para mucho de África del este. Kenia tiene una población bien educada y una creciente clase media urbana. El aumento de la integración entre los miembros de la Comunidad de África Oriental, así como de Kenia, es consistentemente bajo en las mediciones internacionales de la facilidad de hacer negocios y la corrupción. Kenya también se enfrenta a una creciente amenaza de inseguridad derivada del terrorismo y la delincuencia. Principales fundamentales macroeconómicos son fuertes. La inflación es estable en el rango de 5-7 por ciento. El tipo de cambio también es estable en 86 chelines kenianos al dólar estadounidense. El Banco Central de Kenia (CBK) ha mantenido las tasas de interés constantes en el 8,5 por ciento, aunque muchos bancos no pasan tasas más bajas promovidas por la política monetaria de CBK a los consumidores, lo que crea un arrastre en la inversión. Kenya también ha mantenido políticas fiscales relativamente estables con niveles de deuda y déficit manejables. El gasto de Kenya en el pago de la deuda pública fue 70 por ciento más alto que su gasto en desarrollo en 2013. Una preocupación constante es la gran masa salarial del sector público, que el gobierno está tratando de controlar. La facilidad de hacer negocios en Kenia sigue siendo débil, con el Banco Mundial el informe señala que más del 50 por ciento de la facilitación de los inversores gira en torno a permisos de trabajo extranjeros. La corrupción sigue siendo un impedimento importante para hacer negocios en Kenia. Kenia clasificó 136 de 177 países en el índice de percepción de corrupción de Transparencia Internacional. Las denuncias de irregularidades en los concursos públicos son frecuentes. Un informe reciente de PriceWaterhouseCoopers enumera el fraude contable, el fraude de adquisiciones y el soborno y la corrupción como áreas de gran preocupación, las cuales afectan a más de una cuarta parte de las empresas y algunas afectan hasta un tercio. La inseguridad es otro problema notable. Lo más notable fue un ataque en septiembre de 2013 en el centro comercial Westgate que dejó 71 muertos y más de 175 heridos. El ataque, vinculado al grupo terrorista somalí al-Shabaab, demostró claramente el efecto en Kenia de la inestabilidad en la vecina Somalia. Aunque trágico, este evento no tuvo un gran impacto en la economía keniana. La excepción es el turismo, que está sufriendo mucho ya que los temores de seguridad ralentizan la llegada de turistas internacionales. A pesar de estos obstáculos, las empresas estadounidenses están operando con éxito en muchos sectores en Kenia. Existen oportunidades en retail, restaurantes, tecnología, banca móvil y finanzas. El interés en los recursos extractivos ha aumentado drásticamente tras los hallazgos de petróleo y gas en Kenya. Desafortunadamente, se espera que el sector minero sufra si el Parlamento aprueba un proyecto de ley restrictivo sobre minas actualmente bajo debate. 1. Apertura y restricciones a la inversión extranjera Actitud hacia la IED Kenia es un socio cada vez más fuerte para la inversión extranjera directa (IED), pero aún persisten algunos obstáculos. Los inversores extranjeros que buscan establecer una presencia en Kenia reciben generalmente el mismo trato que los inversionistas locales y las empresas multinacionales forman un gran porcentaje de los programas de promoción de exportaciones de Kenia que no distinguen entre bienes locales y de propiedad extranjera. Los obstáculos a la IED en Kenia se están reduciendo a medida que se ponen en marcha reformas, pero todavía existen. La administración inconsistente de las solicitudes de permisos de trabajo hace que sea algo difícil emplear expatriados en Kenia. Consulte la sección 16, Trabajo, para más detalles. La inversión extranjera mínima para calificar para incentivos a la inversión del Gobierno de Kenia (GOK) y un certificado de inversión es de 100.000, lo que probablemente disuadirá la inversión de pequeñas y medianas empresas extranjeras, especialmente en el sector de servicios, que normalmente no requiere tanto capital como otros Sectores. Los inversores deben ser conscientes de que los extranjeros no pueden poseer tierras en Kenia, a pesar de que pueden arrendarlo en incrementos de 99 años. Los inversionistas en la minería deben estar al tanto de la Ley de Minería de 2014 actualmente en consideración en el Parlamento, que contiene una serie de prácticas, políticas y condiciones que crean fuertes desincentivos a la inversión extranjera en el sector. Otros exámenes de las políticas de inversión Un componente del desempeño de Kenia en la reforma legislativa y reglamentaria ha sido impresionante y se han registrado progresos sólidos en casi todas las esferas que afectan al marco de inversión. Destaca el nuevo marco de competencia, la modernización de la administración tributaria (por ejemplo, la presentación en línea), la simplificación de las licencias comerciales y la introducción de contratos de desempeño. El informe señala que la adopción de una nueva Constitución y la consolidación de la estabilidad política y económica brindarán eventualmente nuevas oportunidades para situar a Kenya en el mapa de la IED. Sin embargo, hay que hacer más en las siguientes áreas: abordar las cuestiones de los permisos extranjeros avanzando con la privatización de las empresas estatales y el desarrollo de la política de PPP desarrollando una política de inversión y implementando la estrategia de IED. integración. El informe del Banco Africano de Desarrollo de 2013 titulado La infraestructura de transporte y los sistemas logísticos del Estado de Kenia (incluidos los procedimientos aduaneros, de despacho de mercancías y de báscula) son persistentemente débiles para un centro regional de comercio y transporte. Los altos costos de energía y el suministro débil e interrumpido de energía es perjudicial para las empresas, especialmente en la manufactura. El informe destaca los desafíos en el entorno regulatorio asociados principalmente con la legislación anticuada de la empresa, los procedimientos de permisos de negocio y los requisitos locales de propiedad en determinadas industrias. Leyes / Reglamentos de la IED El Gobierno de Kenya ha estado aplicando las reformas establecidas en virtud de la Constitución de 2010, que establece una república bicameral democrática de tres ramas que se establece de manera similar al sistema político estadounidense. Uno de los cambios más importantes en la nueva constitución es el establecimiento de un sistema de devolución que ve mucho más poder y la financiación dada a los gobiernos locales en los 47 condados de Kenia. Las autoridades de Kenia dicen que las nuevas instituciones crearán un ambiente fuerte y estable para los negocios, aun cuando los problemas de dentición crean tensión entre las ramas y la corrupción sigue siendo un problema. Los principales reglamentos que rigen la inversión extranjera directa se encuentran en la Ley de Promoción de Inversiones de 2004. Otros documentos importantes que proporcionan el marco legal para la IED son la Constitución de Kenya de 2010, la Ordenanza de Sociedades, la Ley de Asociaciones Públicas Privadas 2013 y la Protección de Inversiones Extranjeras Acto. Miembro del GOK de la agencia oficial de promoción de inversiones del Banco Mundial. Con la excepción de las tomas de interés público, la Constitución de Kenya protege contra la expropiación de la propiedad privada. La Ley de Adquisición de Tierras regula la indemnización y el debido proceso en la adquisición de tierras, aunque las cuestiones relativas a los derechos sobre la tierra en Kenya siguen siendo contenciosas. Consulte la Sección 7.1 para más detalles. Bajo Visión de Kenia 2030, Kenia pretende ser un país de industrialización de ingresos medios y rápido para 2030, ofreciendo a todos sus ciudadanos una alta calidad de vida. Su primer Plan de Mediano Plazo (MTP) fue implementado entre 2008 y 2012. El Segundo MPT (usaid. gov/sites/-default/files/documents/1860/1) 20Secund 20Medium 20Term 20Plan 202013 20- 202017.pdf) describe las políticas , Programas y proyectos que la gobernante Coalición Jubileo pretende implementar de 2013 a 2017 para lograr un crecimiento económico acelerado e inclusivo mayores niveles de vida una mejor educación y atención de salud aumentó la creación de empleo y exportaciones más diversificadas. El segundo PMP se centra en el desarrollo de infraestructuras y en el fomento del crecimiento mediante acuerdos de asociación público-privada. Se puede obtener más información de KenInvest. Límites en el control extranjero La liberalización de la economía keniana significa que hay pocas restricciones de control o propiedad extranjera. En varias industrias el porcentaje de propiedad extranjera está limitado: seguros (66,7%) telecomunicaciones (80%) minería (65%) pesca marítima (49%) y mercado de valores (75%). Muchas de estas industrias tienen un período de gracia de varios años con el que buscar inversores locales. En la construcción las reglas propuestas pueden fijar la cuota local mínima al 30 por ciento. En el sector minero, las empresas que consideran las inversiones deberían prestar mucha atención a la Ley Minera de 2013, que entre otras cosas daría al Gobierno de Corea una participación libre de diez por ciento en cualquier empresa minera que solicite licencias en Kenia y que requiera un 20% En la empresa en un plazo de cuatro años. La Autoridad de Mercados de Capitales propone una revisión de la ley sobre límites de propiedad extranjera en su plan maestro de 10 años (2014-2023). No existe ninguna prohibición para la adquisición de empresas kenianas por parte de empresas de propiedad extranjera, ni existen reglamentos que restrinjan los acuerdos de empresa conjunta entre kenianos y extranjeros. También hay que señalar que los extranjeros no pueden poseer tierras en Kenia, sin embargo hay una variedad de acuerdos de arrendamiento de tierras con un máximo de tenencia de 99 años (renovable). La habilidad de los extranjeros para arrendar tierras clasificadas como agrícolas está restringida por la Ley de Control de la Tierra. Por lo tanto, la Ley de Control de la Tierra sirve como una barrera para cualquier inversión en agronegocios que pueda requerir tierras. La exención de la Ley puede ser adquirida a través de una renuncia presidencial para la cual no hay una orientación clara de los 99 años de arrendamiento es un producto de la Constitución de 2010 y no puede ser exento. En virtud de la Ley de Armas de Fuego y la Ley de Explosivos, la fabricación y el tráfico de armas de fuego (incluyendo municiones) y explosivos requiere licencias especiales del Oficial Principal de Licencias de Armas de Fuego y del Comisionado de Minas y Geología, respectivamente. Las licencias de tecnología están sujetas al escrutinio del Instituto de Propiedad Industrial de Kenia (KIPI) para asegurar que están en línea con la Ley de Propiedad Industrial. Las licencias son válidas por cinco años y son renovables. Kenya está llevando a cabo esfuerzos de privatización para organizaciones paraestatales en una amplia gama de sectores. La privatización puede realizarse mediante la oferta pública de acciones, asociaciones público-privadas, ventas negociadas, venta de activos y otros métodos aprobados por su gabinete. Los sectores afectados incluyen agronegocios agropecuarios, construcción y equipo pesado educación energía y minería finanzas procesamiento de alimentos y embalaje de equipos industriales y suministros y viajes. También participan empresas paraestatales como el Banco Nacional de Kenia, la Kenia Kenia, la Kenya Pipeline Company, la Autoridad Portuaria de Kenia y varios hoteles y empresas de azúcar, cemento, lácteos, vino y procesamiento de carne. La Ley de Asociación Pública Privada (PPP) de 2013 proporciona el nuevo marco jurídico para permitir el despliegue estructurado, metódico y escalonado de las PPP en el desarrollo de infraestructuras en Kenya. El Banco Mundial estima que Kenya tiene una brecha de financiación de infraestructuras de aproximadamente 2 a 3 mil millones al año que se necesita para atender las necesidades de infraestructura en los próximos 10 años. El Gobierno de Corea tiene la intención de superar la actual brecha de financiación del desarrollo mediante acuerdos de PPP. El 31 de diciembre de 2013 el Gobierno de Corea publicó una lista aprobada de 47 proyectos nacionales de PPP prioritarios. Puede encontrar más información sobre los proyectos de PPP de Kenia en el sitio web pppunit. go. ke de la Unidad de PPP del Ministerio del Tesoro Nacional. Se advierte a los inversores que el proceso de licitación de contratos ha sido criticado como opaco y propenso a la corrupción. El Gobierno de Corea ha puesto en marcha esfuerzos para mejorarlo y automatizarlo, pero su eficacia futura es desconocida. Proyección de la IED Hay poca investigación de la inversión en Kenia, y no ha sido discriminatoria en los últimos años. KenInvest pide a las empresas que se sometan a un proceso opcional de registro de inversiones que incluya evaluaciones de impacto en salud, seguridad y medio ambiente. Aunque opcional, el registro es obligatorio para aquellos que buscan incentivos de inversión. Los inversores en Kenia están obligados a cumplir con las normas ambientales. La Autoridad Nacional de Gestión Ambiental (NEMA) supervisa estos asuntos y es la principal agencia reguladora del medio ambiente. Los desarrolladores de proyectos que involucran la manufactura o procesamiento, o cualquier proyecto ubicado en un cuerpo de agua o en un área de conservación deben realizar una evaluación de impacto ambiental (EIA) y obtener una licencia EIA antes de la implementación del proyecto. Tras la presentación de la EIA, NEMA está obligado a responder en el plazo de seis meses. Si dentro de nueve meses no se recibe respuesta, el inversor puede proceder con el proyecto. La Autoridad de la Competencia de Kenia regula la legislación keniana sobre competencia y su aplicación. Ellos regulan las fusiones, el abuso de posición dominante y otras cuestiones relacionadas con la competencia y el bienestar del consumidor en Kenia. Recientemente han impuesto una tasa de presentación de fusiones y adquisiciones, fijada en un millón de chelines (11.554) para fusiones con una facturación de entre uno y 50.000 millones de shillings (11.6 millones a 578 millones), mientras que dos millones de chelines (23.108) Fusiones más grandes. Todas las fusiones y adquisiciones requieren la autorización de la Autoridad antes de ser finalizadas. Históricamente, la contribución del sector de servicios a Kenya desde el mercado que busca la IED hasta la IED que busca recursos. La aplicación de reformas económicas clave está contribuyendo a una transformación estructural. Estas reformas incluyen el marco político y jurídico para las Asociaciones Público-Privadas (PPP) promulgadas en 2012 y la aprobación del marco legislativo para el establecimiento de Zonas Económicas Especiales. TABLA 1B - Cuadro de mando: La Corporación del Desafío del Milenio, una entidad gubernamental estadounidense encargada de otorgar donaciones para el desarrollo a países que han demostrado un compromiso de reforma, produjo tarjetas de puntuación para países con un ingreso nacional bruto (RNB) per cápita de 4,085 o menos. Puede encontrar una lista de países / economías con tarjetas de puntuación de MCC y vínculos a esos cuadros de mando: mcc. gov/pages/selection/scorecards. Detalles sobre cada uno de los indicadores del MCC y una guía para leer los scorecards están disponibles aquí: mcc-.gov/documents/reports/reference-2013001142401-fy14-guide-to-the-indicators. pdf 2. Políticas de conversión y transferencia Kenya Es una economía abierta con una cuenta de capital liberalizada y un tipo de cambio flotante. El Banco Central de Kenia (CBK) se dedica a controles de volatilidad, sin embargo, esta forma de gestión de divisas está dirigida estrictamente a suavizar las fluctuaciones temporales del mercado. El CBK espera que el chelín se fortalezca este año gracias a un bono soberano previsto para su emisión en el tercer trimestre. De acuerdo con cifras de CBK, el tipo de cambio promedio en 2013 fue de 86.13 Ksh. 1. La Ley de Protección de Inversiones Extranjeras de Kenya (FIPA) garantiza la repatriación de capital y el envío de dividendos e intereses a inversionistas extranjeros que son libres de convertir y repatriar beneficios, Ganancias retenidas capitalizadas (producto de una inversión después del pago de los impuestos pertinentes y el principal y los intereses asociados con cualquier préstamo). Kenya no tiene restricciones sobre la conversión o transferencia de fondos asociados con la inversión. La ley keniana requiere la declaración a aduana de cantidades superiores a 500.000 Ksh (5.920) como un cheque formal contra el lavado de dinero. La moneda extranjera está fácilmente disponible de los bancos comerciales y de las oficinas de cambio y puede ser comprada y vendida libremente por los inversionistas locales y extranjeros. Kenya está catalogado como país de primera preocupación por el lavado de dinero y la delincuencia financiera por parte del Departamento de Estado. El Grupo de Revisión de la Cooperación Internacional está llevando a cabo una visita in situ en mayo de 2014. 3. Expropriación y Compensación Kenia no tiene una historia reciente de Acciones expropiatorias, ni tiene políticas que fomenten la expropiación. De hecho, la Constitución de Kenya de 2010 garantiza la seguridad de la expropiación, excepto en casos de preocupaciones de dominio o seguridad eminentes. En estos casos, la constitución exige una indemnización rápida y justa. El gobierno de Kenia puede revocar una licencia de inversión extranjera si se hace una declaración falsa mientras se solicita la licencia se infringen las disposiciones de la Ley de Promoción de Inversiones o de cualquier otra ley bajo la cual se otorga la licencia o si se viola Condiciones de la autoridad general. La Ley de Promoción de Inversiones de 2004 prevé la revocación de la licencia en casos de representación fraudulenta a KenInvest mediante una notificación por escrito al inversionista concediendo 30 días a partir de la fecha de notificación para justificar el mantenimiento de la licencia. En la práctica, KevInvest raramente revoca licencias. El sistema jurídico, los tribunales especializados, la independencia judicial, las sentencias de tribunales extranjeros La Constitución de Kenya de 2010 establece un poder judicial separado con un Tribunal Supremo, un Tribunal de Apelación, un Tribunal Constitucional y un Tribunal Superior. Además, los tribunales subordinados, Magistrados, Khadis (sucesión y herencia musulmana) y Tribunales Marciales permanecen, al igual que los Tribunales Comerciales e Industriales. Desde una perspectiva de gobernanza, los tribunales de Kenia han sido descritos como. La Ley sobre las sentencias extranjeras (ejecución recíproca) prevé la aplicación en Kenya de sentencias dictadas en otros países que conceden un trato recíproco a las sentencias dictadas en Kenya. Kenya ha celebrado acuerdos recíprocos de cumplimiento con Australia, el Reino Unido, Malawi, Tanzania, Uganda, Zambia y Seychelles. Sin dicho acuerdo, una sentencia extranjera no es ejecutable en los tribunales de Kenia, salvo mediante la presentación de una demanda en la sentencia. Los tribunales de Kenya reconocen generalmente una cláusula de la ley vigente en un acuerdo que prevé la ley extranjera. Un tribunal de Kenia no pondría en vigor una ley extranjera si las partes pretendían aplicarla para eludir las disposiciones obligatorias de la legislación keniana con las que el acuerdo tiene su conexión más sustancial y que el tribunal habría aplicado normalmente. Los defensores extranjeros no tienen derecho a practicar en Kenia a menos que un abogado keniata los instruya y los acompañe, aunque un abogado extranjero puede practicar como abogado para los propósitos de una demanda o asunto especificado si es nombrado por el Procurador General. Todos los abogados en la práctica privada son miembros de la Sociedad de Abogados de Kenia (LSK). Los abogados en el servicio público no están obligados a unirse a LSK. Las quiebras se rigen por la Ley de Bancarrota (2009) los derechos de los acreedores son comparables a los de otros países de derecho común. Los juicios monetarios generalmente se hacen en chelines kenianos. La categoría del Banco Mundial. Esto está abajo de 22 clasificaciones a partir de 2013. El informe indica que 4.5 años se requieren típicamente para cerrar una finca en Kenia, en un coste de 22 por ciento del estado. Los bienes se venden como una empresa en marcha, y la tasa de recuperación es de 24,7 centavos de dólar. Ha habido muy pocas disputas de inversión involucrando a compañías estadounidenses e internacionales en la última década, con sólo una que ha contratado la atención de la Embajada Nairobi. No hay un patrón particular para las disputas. Las disputas comerciales son mucho más comunes, particularmente con respecto a las licitaciones gubernamentales. Consulte las secciones 8 y 13 para obtener más información. El gobierno acepta el arbitraje internacional vinculante de disputas de inversión con inversionistas extranjeros. Además, en 2013 un acto del Parlamento estableció el Centro de Nairobi para el Arbitraje Internacional (NCIA). La NCIA pretende servir como una organización internacional independiente, sin fines de lucro para el arbitraje comercial, y puede ofrecer una alternativa más rápida al sistema judicial. Si bien queda por ver si este centro será efectivo para establecer Nairobi como un centro de arbitraje neutral, el arbitraje en otros centros internacionales de arbitraje es popular entre las empresas multinacionales que operan en Kenia. Convenio del CIADI y Convención de Nueva York Kenia es miembro de la Convención sobre Arreglo de Diferencias Relativas a Inversiones entre Estados y Nacionales de Otros Estados, también conocida como Convención del CIADI o Convención de Washington y la Convención de Nueva York de 1958 sobre la Observancia de los Derechos Exteriores Premios Arbitrales. Duración de la Resolución de Disputas El sector privado está insatisfecho con sus opciones legales en Kenia debido a su débil capacidad institucional y su inadecuada transparencia. Los recursos y el tiempo necesarios para resolver una controversia a través de los tribunales de Kenya a menudo los hacen ineficaces como forma de solución de controversias. 5. Requerimientos de desempeño e incentivos a la inversión Kenia es miembro de la Organización Mundial del Comercio (OMC). Nunca se ha citado por violar las medidas de inversión relacionadas con el comercio. Las Zonas Económicas Especiales (ZEE) de Kenya y las Zonas Procesadoras de Exportaciones (ZFI) ofrecen incentivos geográficos especiales. Se proporciona más información en la Sección 17. El programa de Manufactura en Bono (MUB, por sus siglas en inglés) del gobierno pretende fomentar la fabricación para la exportación eximiendo a las empresas participantes de derechos de importación e IVA sobre plantas, maquinaria, equipos, materias primas y otros insumos importados. El programa también proporciona una asignación del 100 por ciento de inversión en planta, maquinaria, equipo y edificios. Las empresas participantes deben exportar bienes producidos bajo el sistema MUB. Si no se exportan, las mercancías están sujetas a un recargo del 2,5 por ciento y los insumos importados utilizados en su producción están sujetos a todos los demás aranceles y otros cargos por importación. El programa está abierto tanto a inversionistas locales como extranjeros, y es administrado por la Autoridad de Ingresos de Kenia. Los inversores en los sectores manufacturero y hotelero son capaces de deducir de sus impuestos una gran parte del costo de los edificios y maquinaria de capital. El gobierno permite que todos los materiales y equipos financiados localmente (excluyendo los vehículos de motor y las mercancías para la reparación y el mantenimiento regulares) para el uso en la construcción o la restauración de hoteles turísticos sean cero-tasados para el cálculo del IVA. El secretario permanente del Ministerio de Finanzas debe aprobar dichas compras. El gobierno permite una cierta remisión del IVA sobre bienes de capital, incluyendo plantas, maquinaria y equipo para nuevas inversiones, expansión de la inversión y reemplazo. La asignación de inversión en virtud de la Ley del Impuesto sobre la Renta se establece en el 100 por ciento. Los materiales importados para su uso en la manufactura para la exportación o para la producción de artículos libres de impuestos para la venta doméstica califican para la asignación de inversión. Los proveedores autorizados, que fabrican bienes para un exportador, también tienen derecho a la misma exención de derechos de importación. El programa también está abierto a las empresas kenianas que producen bienes que pueden ser importados con franquicia arancelaria o bienes para suministrarlos a las fuerzas armadas oa un proyecto aprobado financiado por la ayuda. Investigación y desarrollo No hay diferenciación entre los inversores locales y extranjeros en el acceso a la investigación patrocinada por el gobierno. El gobierno alienta las inversiones en sectores que crean empleo, generan divisas y crean vínculos hacia adelante y hacia atrás con las áreas rurales. La ley aplica las normas de contenido local, pero sólo para determinar si las mercancías pueden beneficiarse de tipos de derecho preferenciales dentro del Mercado Común de África Oriental y Meridional (COMESA) y de la Comunidad del África Oriental (EAC). Para obtener información sobre permisos de trabajo para extranjeros, consulte la sección 16. El Gobierno de Corea no impone ningún requisito de almacenamiento de datos para los inversores u otros. 6. Derecho a la propiedad privada y al establecimiento Las empresas privadas, tanto extranjeras como nacionales, pueden establecer, adquirir y disponer libremente de empresas comerciales de acuerdo con la Ley de Sociedades Anónimas. Según el Banco Mundial, no hay procedimientos adicionales específicamente requeridos de los extranjeros para establecer un negocio. En promedio, se necesita tanto tiempo para establecer una empresa nacional como una sociedad de responsabilidad limitada de propiedad extranjera en Kenia. La obtención de un Certificado de Inversión opcional de la Autoridad de Inversiones de Kenia (para inversiones de 100.000 y más) ayuda a acelerar los procedimientos administrativos de puesta en marcha, incluyendo la provisión de varios permisos de trabajo. El certificado es válido por un período de 12 meses durante el cual un inversor extranjero está autorizado para comenzar operaciones y solicitar todas las licencias generales y sectoriales. No existe un requisito mínimo de capital y se permite a los inversionistas tener cuentas bancarias en moneda extranjera. Los inversores extranjeros tienen la libertad de obtener financiamiento local o internacional. As noted above, there is no discrimination against foreign investors in access to government-financed research, and the government s export promotion programs do not distinguish between local and foreign-owned goods. Land ownership in Kenya is a contentious issue and is discussed above in sections 1.3 and 1.5 and below in section 7.1. 7. Protection of Property Rights Ownership of real property in Kenya is highly contentious, and the legal infrastructure around land ownership and registration has changed in recent years. The 2010 constitution and subsequent land legislation mandates that all land leases convert from 999 years to 99 years. The state has the power to review leasehold land at the expiry of the 99 years, and can deny lease renewal and confiscate the land if it determines the land has not been used productively. The conversion to 99-year leases with this government prerogative to review land use has sent a negative signal to existing foreign landholders and potential investors. The constitution also prohibits foreign ownership of land and converts foreign-owned freehold interests into 99 year leases at a Although precise data is not available, it is clear that far more than 10 percent of land in Kenya does not have clear title. There are over 7,000 pending disputes over competing land titles, and many more are expected to emerge. The constitution and subsequent land legislation created the National Land Commission, an independent government body mandated to review historical land injustices and provide oversight of the government s land policy and management. However, the work of the National Land Commission has stalled due to disagreements with the Ministry of Land over which body has the power to register land and issue new land titles. The National Land Commission has pledged to take the Ministry of Land to the Supreme Court to resolve gaps in the law allocating key land powers to the two bodies. The dispute has also prevented effective implementation of the constitutions provisions on foreign ownership of land. Intellectual Property Rights The major intellectual property enforcement issues in Kenya related to counterfeit products include: corruption failure to investigate firms and individuals accused of counterfeiting failure to impound imports of counterfeit goods at the ports of entry (especially in Mombasa) lack of cooperation among the different Kenya law enforcement agencies involved in anti-counterfeiting activities as well as with private sector entities and the reluctance of brand owners to file a complaint with the Anti-Counterfeiting Agency (ACA) even after seizures of counterfeit products labeled with their brand. The manufacturers are concerned they will lose consumer trust and that the public will stop buying all products with their brand whether counterfeit or not. ACA, the lead agency for IPR enforcement, recently opened an office in Mombasa but continues to operate with a very limited budget and a small staff. It is also constrained by the lack of implementing regulations to execute its mandate effectively. Although the agency has made several high-profile seizures of counterfeit goods shipments, Kenya s law enforcement agencies have failed to implement the new laws and regulations consistently or effectively even though penalties under the Anti-Counterfeiting Act are more punitive than under previous IPR legislation. Cases rarely get to court and convictions are rarer still. To improve on the process of case management in the courts, a series of judiciary sensitization workshops on intellectual property rights and anti-counterfeit laws were conducted by the Judiciary Training Institute in collaboration with the Anti-Counterfeit Agency within the last year. Plans to set up an International Crimes Division at the High Court are at an advanced stage. In December 2013, the Kenya Revenue Authority (KRA) set up a 300-man team (significantly larger than ACA s staff of 70) to attack the illegal counterfeiting and smuggling activities that cost the government billions of shillings in lost tax revenues. The new unit aims to apprehend illegal traders and staff of government agencies who collude with counterfeiters and smugglers. In an attempt to combat the importation of counterfeits, the Ministry of Industrialization and the Kenya Bureau of Standards (KEBS) decreed in 2009 that all locally manufactured goods must have a standardization mark issued by KEBS, and several categories of imported goods, specifically food products, electronics, and medicines, must have an import standardization mark (ISM). Under this new program, U. S. consumer-ready products may enter the Kenyan market without altering the U. S. label under which the product would normally be marketed in the United States but must also carry an ISM. Once the product qualifies for a Confirmation of Conformity, KEBS will issue the ISM free of charge. Recent trends demonstrate that counterfeiters are adopting more sophisticated technology to operate. New data from industry regulators indicate counterfeiters have set up modern facilities locally and have elaborate distribution networks that push products across the region with sales figures that rival genuine manufacturers. As a result, millions of employment opportunities are at stake as genuine businesses face a resultant drop in sales that threatens their viability. For additional information about treaty obligations and points of contact at local IP offices, please see WIPO s country profiles at wipo. int/directory/en/ . Embassy point of contact: Delia Day Quick QuickDD state. gov Local lawyers list: nairobi. usembassy. gov/attinkenya2 8. Transparency of the Regulatory System The regulatory system of Kenya is governed by the 2010 Constitution, the judicial system outlined in section 4.1, and organizations such as the Competition Authority of Kenya outlined in section 1.8. In theory, the Kenyan regulatory framework should maintain equal footing for all investors. However, the reality is often different. Many of the GOK laws have granted significant discretionary powers to their administrators, which creates uncertainty among investors in their dealings with government agencies. While some government agencies have either amended laws or published clear guidelines and decision making criteria on current policies and regulations, other agencies have lagged in making their transactions transparent. For instance, foreign work permit processing continues to be in disarray with overlapping and sometimes contradictory regulations. Computerization of GOK processes to increase transparency and close avenues for corrupt behavior is on-going, albeit slowly. One example of framework failings is the often-criticized tendering process for GOK projects and Public Private Partnerships. United States firms have experienced little success in bidding on government projects in Kenya, despite technical proficiency and reasonably priced bids. Foreign firms, some without track records, that have won government contracts have typically partnered with well-connected Kenyan firms. Corruption often influences the outcome of public tenders. Kenya is neither a party nor an observer to the WTO Agreement on Government Procurement. The GOK is working to address tendering and procurement corruption. Section 227 of the Constitution of Kenya provides for the establishment of a system for procurement of goods and services that is fair, equitable, transparent, competitive and cost-effective. It also envisages an Act of Parliament that will prescribe a framework within which policies relating to procurement and asset disposal will be implemented. With the support of the World Bank and in collaboration with the Kenya ICT Board, the Public Procurement Oversight Authority (PPOA) is developing a web-based Market Price Index and an e-Procurement system. Additional measures underway at the PPOA include implementation of an internal procurement performance monitoring tool, improvements to the process for reviewing tendering complaints, and development of general and sector-specific procurement manuals. In response to appeals from the business community the GOK has eliminated or simplified many business licenses, going from 694 in 2007 to just 16 today. The review of licensing requirements is ongoing, but no further licenses have been eliminated to date. In 2009, the Kenyan government launched an e-Registry, which sped up the registration of new companies, cut regulation costs, and enhanced transparency by allowing easy access to information on registered companies. Proposed laws and regulations pertaining to investment are published in draft form for public input and stakeholder deliberation before they are passed into law in Parliament. The GOK is in the process of finalizing a Public Participation Bill whose main objective is to lay down mechanisms for ensuring that the public is properly consulted and findings disseminated thereafter. A draft Business Regulatory Bill has been developed to provide for regulation of business activities, and the establishment of a business quality review committee. 9. Efficient Capital Markets and Portfolio Investment Foreign investors are able to obtain credit on the local market however, the number of credit instruments is relatively small. Legal, regulatory, and accounting systems are generally transparent and consistent with international norms. Several initiatives have been undertaken over the last five years aimed at achieving the three envisaged goals of stability, efficiency and financial inclusion. These initiatives include: the introduction of the agent banking mechanism in May 2010 where banks were allowed to engage third parties to provide certain banking services the introduction of credit reference bureaus to collect, collate, analyze and disseminate credit information among credit providers licensing of deposit taking microfinance institutions (DTMs) to target the lower end of the market, through the Microfinance Act, 2006 (there are now nine of them) the rollout of mobile phone financial services enabling banks to leverage on mobile phone technology to present convenience and lower costs for their customers without compromising quality of service and lowering the cost of doing business through the establishment of more currency centers. Though small by Western standards, Kenya s capital markets are the deepest and most sophisticated in East Africa. Investors trade stocks and bonds on the Nairobi Securities Exchange. The Kenyan capital market has grown rapidly in recent years with equity market capitalization growing from Ksh 851 billion ( 9.8 billion) as at 2007 to Ksh 1.72 trillion ( 19.8 billion) in May 2013. The market has also exhibited enormous capital raising capacity with some equity issues being as much as 500 percent oversubscribed and raising in excess of Ksh 430 billion ( 4.9 billion) from equity issuances over the last decade (2003-2013). Through the debt markets, the GOK has raised approximately Ksh. 1.9 trillion ( 21.8 billion) domestically over a similar period. Although equities trading is fairly robust, the bond market is still underdeveloped and dominated by trading in government debt securities. Long-dated corporate bond issuances are uncommon, leading to a lack of long-term investment capital. Listed companies, including banks, are therefore heavily reliant on short-term debt, which is relatively expensive and exposes borrowers to undue short-terms risks. In the fall of 2013 Kenya issued a Ksh 20 billion ( 228 million) bond that was oversubscribed investors placed bids for nearly double (189 percent) the amount offered. Investors are waiting for a one billion Euro sovereign bond issuance that was promised in late 2013 and has yet to be offered, as a means to pay off long-term debt and finance development projects. The Capital Markets Authority (CMA), in conjunction with the Central Bank of Kenya, regulates and supervises relevant financial institutions and intermediaries, and oversees the development of Kenya s capital markets), which solidifies its status as a primary capital. Money and Banking System, Hostile Takeovers The Central Bank of Kenya (CBK) is the primary regulator of financial institutions. As of December 2013, Kenya had 44 banking institutions (43 commercial banks and 1 mortgage finance company), seven representative offices of foreign banks, nine deposit-taking microfinance institutions (DTMs), 107 forex bureaus and two credit reference bureaus (CRBs). Out of the 44 banking institutions, there are 31 locally owned banks: three with public shareholding and 28 privately owned while 13 are foreign owned. The nine DTMs, two CRBs and 101 forex bureaus are privately owned. The foreign owned financial institutions are comprised of eight locally incorporated foreign banks and four branches of foreign incorporated banks. Total aggregate financial sector assets grew by 13.6 percent to Ksh 2.5 trillion ( 29 billion) in the year to June 2013. During the same period, financial sector pre-tax profits grew by 16 percent to more than Ksh 61.5 billion ( 707 million), according to CBK figures. Some major international banks operating in Kenya include Bank of India, Barclays, Chase, Citibank, and Standard Chartered. These are listed as commercial banks on the CBK website. By the end of 2013, 10 Kenyan banks s second largest source of imports behind India. Only 33 percent of Kenyans have formal access to financial services through commercial banks and the government-owned Post Bank. With the advent of mobile money and its recent linkages to the formal banking system, however, the number of Kenyans with access to electronic financial services has grown rapidly. With 29 million cell phone subscriptions, the vast majority of Kenyan adults now have cell phone access, which they use for everything from voice and SMS communication to banking, insurance, internet access, and other services. According to the World Bank, M-Pesa processes more transactions within Kenya each year than Western Union does globally. As of June 2013, 23.3 million Kenyans were using mobile phone platforms to transfer money, according to CBK figures. There were over 103,165 agents facilitating transactions in excess of Ksh 1.7 trillion ( 19.4 billion) in the fiscal year to June 2013. The CBK said the increase in mobile money transfers was fuelled by a high number of consumers moving money in their bank accounts using mobile phones. Safaricom s M-Pesa, which has a 76 percent market share, has mobile banking arrangements with 25 banks, which has contributed to greater accessibility of the service. Customers have also increased the use of bank platforms through a wide array of services. Mobile money platforms have been used to offer medical insurance, microloans, transfer money to a pre-paid credit card, and even to pay parking, electricity, and water bills. Company takeover is possible if the share buy-out is more than 90 percent, though it is rarely seen in practice. 10. Competition from State-Owned Enterprises In 2013, the Presidential Task Force on Parastatal Reforms published a list of all state-owned enterprises (SOEs) and recommended proposals to reduce the number of State Corporations from 262 to 187 in order to eliminate redundant functions between parastatals, get rid of non-performing organizations, consolidate functions wherever possible, and reduce the workforce. The Kenyan parastatals are organized as regulatory bodies, research and academic institutions, or as commercial enterprises. The taskforce s report can be found at cofek. co. ke/Report 20of 20The 20Presidential 20Task 20force 20on 20Parastatal 20Reforms. pdf. with an inventory of Kenyan SOEs available on page 41. In general, competitive equality is the standard applied to private enterprises in competition with public enterprises. However, certain parastatals have enjoyed preferential access to markets. Examples include Kenya Reinsurance (Kenya-Re) which enjoys a guaranteed market share Kenya Seed Company, with fewer marketing barriers than its foreign competitors and the Kenya National Oil Corporation (KNOC), which benefits from retail market outlets developed with government funds. Some state corporations have also benefited from easier access to government guarantees, subsidies, or credit at favorable interest rates. In addition, on the Nairobi Securities Exchange offer parastatals the benefit of financing through equity and GOK loans (or guarantees) without being completely privatized, while retaining GOK controlling ownership. The Kenyan government seems determined to remove itself from competition with private enterprise, except in certain strategic areas. The government substantially divested the telecom sector from 2002 to 2007, which now benefits from competition. The sugar industry has been partially privatized and will be fully privatized with the next round of divestitures. The energy industry remains the most publicly owned sector in Kenya. Kenya Power is a SOE that controls all distribution of power in Kenya. About 90 percent of generation is handled by the Kenya Electricity Generating Company, with the balance handled by various independent power producers. SOEs are also heavily involved in the refinement, distribution, and sale of fuel for power generation. The primary port in Mombasa is government owned and plans for privatization have been put off due to political considerations reflecting resistance from labor unions. Most SOE s in the agricultural sector have been accorded material advantages such as preferential access to land and raw materials inputs due to entrenched contract farming schemes. Beyond these sectors, competition with private enterprise is expected and encouraged in Kenya. There are no barriers to private and foreign corporations accessing government-funded research, nor do SOEs spend far more than the private sector on R D budget, and may use funding from donors. OECD Guidelines on Corporate Governance of SOEs The Presidential Taskforce on Parastatal Reforms (PTPR) published a report in October 2013 that references the 2005 Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) guidelines. The report made recommendations for a more comprehensive set of guidelines for SOE governance in Kenya, to be called the Uniform Code of Governance and Leadership. This code is currently being developed and will bring Kenya more in line with OECD guidelines. The Code will be subjected to stakeholder consultation before adoption. According to a 2009 summary of stakeholder views published in the PTPR report, The parastatal taskforce recommended that the role of making appointments to strategic parastatals be given to a yet to be created Government Investment Corporation. Although President Kenyatta has publically called for reform in the way parastatals are managed, he recently appointed 26 political supporters, many of whom lost recent elections, to key parastatal positions. For procurement from the private sector, SOEs are guided by the Public Procurement (Preference and Reservations Amendment) Regulation Act of 2013. The amendment reserves 30 percent government supply contracts for youth, women and SMEs, and has new regulations designed to enforce this mandate. However, although parastatal boards have responsibility to exercise oversight over management, they This again comes from the 2009 stakeholder views summary in the PTPR report. SOEs have reporting lines and financial accountability to Parliament, various boards and advisory councils and Kenya s are subjected to the same taxes and the same value added tax rebate policies as their private sector competitors. Sovereign Wealth Funds Kenya does not currently have a sovereign wealth fund (SWF), but is planning one to manage income from recent oil and gas discoveries, as well as other resource exploitation such as mining. The framework is currently being drafted and will be based on the Santiago Principles, a set of best practices for SWFs. The fund will have the triple goal of shielding the economy from cyclical changes in commodity prices, saving for future generations, and supporting infrastructure investment. 11. Corporate Social Responsibility OECD Guidelines for Multinational Enterprises In Kenya the government has been hesitant to enact and enforce regulatory pressures aimed at encouraging Corporate Social Responsibility (CRS) due to fears of discouraging investment. Inefficient legal systems and uncertain regulatory frameworks also limit the scope of government influence over CSR. Nonetheless, good examples of CSR abound as major foreign enterprises drive CSR efforts by applying international standards relating to human rights, business ethics, environmental policies, community development, and corporate governance. Private sector companies affiliated with American, European, and Japanese multinationals embrace transparency and accountability as key to conducting business in a socially responsible manner. The GOK, like many governments in developing countries, has been accused of easing business regulations and refusing to enforce standards and regulations relating to CSR as an inducement for foreign investment. There is notable legislation in Kenya that influences CSR including The Environmental Management and Coordination Act of 1999 established to provide a legal and institutional framework for the management of the environment, and The Factories Act of 1951 which safeguards labor rights in industries. However, the legal system has remained slow to prosecute corporate malfeasance in this area. Although the Kenyan government has been reluctant to impose regulations for fear of discouraging domestic investment there has been a recent trend to demand local content clauses in negotiating concession contracts and joint venture agreements. New legislation relating to the nascent extractive industries in Kenya, particularly oil and gas and mining, now contain local content and local equity participation rules. 12. Political Violence Kenya faces challenges stemming from political violence. In the most notable incident, the disputed 2007 presidential election sparked a devastating episode of ethnically-charged political violence, resulting in approximately 1,200 deaths and the displacement of more than 600,000 people. Property damage was in the millions of dollars and agriculture alone suffered 300 million in damages. A number of prominent Kenyan politicians were identified as instigators, and four Kenyans, including then Member of Parliament William Ruto and then Deputy Prime Minister Uhuru Kenyatta s trial began in September 2013 and is ongoing. The trial of the President, originally scheduled for February 2014, is indefinitely postponed pending resolution of a number of pre-trial motions. Kenya s current constitution was approved in 2010 by a two-thirds majority in a violence-free referendum. Elections in 2013 were relatively peaceful as well. Restructuring of many key national institutions and transitioning of many powers and functions to newly-established county governments is on-going. This process is expected to take many years to implement fully. The United States maintains a travel warning for Kenya due to the threat of terrorism and violent crime. In the coastal regions, tensions flare occasionally with Muslim communities. In the fall of 2013, riots lasting several days followed the drive-by shooting that killed radical cleric Ibrahim s stability also faces threats from its neighbors, most notably Somalia and South Sudan. From South Sudan, Kenya faces insecurity and a destabilizing refugee population fleeing the country following the outbreak of violence in December 20. Instability in Somalia has heightened security concerns and led to increased security measures at businesses and public institutions around the country. Bombings, kidnappings, and grenade attacks have targeted Kenyans and foreigners in northern Kenya, Nairobi, and Mombasa. In September 2013 terrorists carried out an attack on the high-end Westgate Mall that left 71 people dead and over 175 wounded. The attack, linked to Somali terrorist group al-Shabaab, clearly demonstrated the effect on Kenya of instability in neighboring Somalia. Security expenditures represent a substantial operating expense for businesses in Kenya. Kenya and its neighbors are working together to mitigate the threats of terrorism and insecurity through African-led initiatives such as the African Union Mission in Somalia (AMISOM) and the nascent Eastern African Standby Brigade (EASBRIG). In November 2012 the Judicial Service Commission approved the establishment of a special division within the High Court. This court will be composed of seven judges, will have jurisdiction over crimes such as money laundering, cybercrime, human trafficking, piracy and transnational organized crime. Appeals will be directed to the Court of Appeal with a final appeal to the Supreme Court. It is also tasked with dealing with those responsible for the 2007-2008 post-election violence. The International Crimes Division (ICD) will deal with the perpetrators of international crimes committed in Kenya during the post-election violence period. Governmental Contact for Corruption Mumo Matemu, MBS Chairperson Commissioner Ethics and Anti-Corruption Commission P. O. Box 61130 00200 Nairobi, Kenya Phones: 020-2717318, 020-310722 Email: mmatemu integrity. go. ke Watchdog Contact for Corruption Corruption in Kenya is pervasive and entrenched. Kenya is ranked amongst the world s 2013 Global Corruption Perception Index ranks Kenya 136 out of 177 countries, a marginal increase from 139 of 176 in 2012. Kenya still ranks third among the five EAC countries, better than Burundi and Uganda. The Corruption Perceptions Index measures the perceived levels of public sector corruption in countries worldwide. Lack of political will, little progress in prosecuting past corruption cases, and the slow pace of reform in key sectors were reasons cited why Kenya is still ranked amongst the 31 lowest-scoring countries. Corruption is an impediment to FDI. U. S. Transparency International s most corrupt institutions. Bribes, extortion, and political considerations influenced the outcomes in large numbers of civil cases. Local media reported on allegations of high-level corruption related to energy, airport construction, and infrastructure contracts awarded to foreign firms that allegedly did not comply with public procurement laws. According to a recent PriceWaterhouseCoopers (PwC) report, about one in three Kenyan business leaders reported procurement-related fraud in the past two years. Four out of every 10 Kenyan CEOs reported being asked to pay bribes to win a tender or get business. Asset misappropriation remains the most common economic crime in Kenya, affecting 77 per cent of businesses. Accounting fraud affects 38 percent of firms, procurement fraud 31 percent, bribery and corruption 27 percent, and cybercrime 22 percent of firms. Kenyan law provides for criminal penalties for official corruption however, the previous and current government did not implement these laws effectively, and officials often engaged in corrupt practices with impunity. Despite many scandals, no top officials were prosecuted successfully for corruption in 2013. Official-level corruption often came in the form of land seizures and conflict of interest in government procurement. Kenya s framework for dealing with corruption is defined by the 2003 Anti-Corruption and Economic Crimes Act, the 2003 Public Officers Ethics Act, the 2004 Code of Ethics Act for Public Servants, the 2005 Public Procurement and Disposal Act, the 2007 Supplies Practitioners Management Act, and the 2012 Leadership and Integrity Bill. The Ethics and Anti-Corruption Commission (EACC) monitors and enforces compliance with the above legislation. Kenya is not a signatory to the OECD Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions. Kenya is a signatory to the East African Community s Protocol on Preventing and Combating Corruption. 14. Bilateral Investment Agreements and Taxation Treaties Kenya does not have a bilateral investment trade agreement with the United States. However, Kenya has been a part of a Trade and Investment Framework Agreement with the United States as part of COMESA since 2001, and as part of the EAC since 2008. Kenya is also a beneficiary of the African Growth and Opportunity Act, which helps it export textile, garment, and other goods to the United States. Kenya has signed bilateral investment agreements with Burundi, China, Finland, France, Germany, Iran, Italy, Libya, the Netherlands, Slovakia, Switzerland, and the United Kingdom, although only those with France, Germany, Italy, the Netherlands, Switzerland, and the United Kingdom have entered into force. The EAC is also in the process of renewing an Economic Partnership Agreement with the EU, with both sides optimistic about negotiations concluding in upcoming months despite some remaining hurdles. Bilateral Taxation Treaties Kenya does not have a bilateral taxation treaty with the United States. Tax administration in Kenya is a significant concern for investors. In 2013, reforms in taxation ushered in by the new VAT Act 2013 to enhance tax administration and improve efficiency reduced the list of exemptions from 400 to 40 and reoriented taxation toward consumption rather than production. Despite this, filing taxes in Kenya remains burdensome, and the reduction in exemptions has increased the tax burden and consequently the cost of business in Kenya. 15. OPIC and Other Investment Insurance Programs OPIC is actively engaged in funding programs in Kenya and is a key agency partner in President Obama s geothermal plant. In total, OPIC has earmarked approximately 500 million in finance or insurance projects in education, energy, healthcare, telecommunications, and microfinance lending. Kenya has not officially published complete labor statistics since 2009. All official and non-official reporting cites a 40 percent unemployment rate from the 2009 KNBS census, with unemployment and underemployment for youth approaching 60-70 percent. Employment in Kenya s formal wage sector was only 2.149 million in 2012, and only increased by 3.1 percent between 2011 and 2012. Average wages for this sector are about 5,032 annually. The formal wage sector employs less than 20 percent of the working-age population, with the informal sector increasing its share of overall employment. Both the government and informal workers realize the importance of contributions from the informal sector to the economy. Many programs aim to provide greater worker protections and financial inclusion opportunities to informal workers. Although Kenya were in the formal sector. Job creation was attributed to overall economic growth, especially in labor-intensive sectors such as wholesale and retail trade, and construction. The newly created Ministry of Labor, Social Security and Services is currently reviewing and ensuring that Kenya notice to both the government and the employer. Anti-union discrimination is prohibited. All labor laws are intended to apply to all groups of workers. Many informal workers have formed associations or unions that provide certain levels of worker protection and education, but these associations may not have bargaining power for collective bargaining agreements. In the past year 44 strike notices affected more than 300,000 workers, though strikes were typically resolved peacefully. The government did not retaliate against striking workers. The Ministry of Labor, Social Security and Services typically referred disputes to mediation, fact-finding, or binding arbitration at the Industrial Court, a body of up to twelve judges appointed by the Judicial Service Commission. The law provides for equal pay for equal work. Regulation of wages is part of the Labor Institutions Act, and the government has established basic minimum wages by occupation and location. Workweek and overtime violations also were reported during the year. Workers in some enterprises, particularly in EPZs and road construction, claimed that employers forced them to work extra hours without overtime pay to meet production targets. In addition employers often did not provide nighttime transport, leaving workers vulnerable to assault, robbery, and sexual harassment. The government also continued to implement a multitude of programs for the elimination of child labor with dozens of partner agencies and has actively pursued the elimination of forced labor. Trade unionists complained that employers bribed some government labor inspectors to avoid penalties for labor violations. The extremely low salaries and the lack of vehicles, fuel, and other resources made it very difficult for labor inspectors to do their work and left them vulnerable to bribes and other forms of corruption. Employers in all sectors routinely bribed labor inspectors to prevent them from reporting infractions, especially in the area of child labor. The Labor Commissioner Visas and Work Permits Work permits are required for all foreign nationals wishing to work in Kenya. International companies have complained that the visa and work permit approval process is slow and sometimes bribes are solicited to speed up the process. Recent policy changes mandate assured income of at least 24,000 annually for the issuance of a work permit and preclude issuance of permits to workers under 35 years old. Those in agriculture . mining . manufacturing . and consulting can circumnavigate this with a special permit. The Kenyan government issues permits for key senior managers and personnel with special skills not available locally. Firms seeking to hire expatriates must demonstrate that the requisite skills are not available locally through an exhaustive search, although the Ministry of Labor plans to replace this requirement with an official inventory of skills that are not available in Kenya. A permit can cost up to Ksh 200,000 ( 2,370). Firms must also sign an agreement with the government describing training arrangements for phasing out expatriates. A company holding an investment certificate granted by registering with the Kenya Investment Authority (KenInvest) and passing health, safety, and environmental inspections becomes automatically eligible for three class D entry permits for management or technical staff and three class G, I, or J permits for owners, shareholders, or partners. 17. Foreign Trade Zones/Free Ports By the end of 2012, Kenya had 45 designated Export Processing Zones (EPZs) in which 81 companies operated, employing 32,917 workers and producing roughly 8.2 percent of exports. The overwhelming majority of EPZ products are exported to the United States under the African Growth and Opportunity Act (AGOA). The majority of the exports are textile products, mainly apparel, and more recently, handicrafts. According to the Kenya National Bureau of Statistics Economic Survey 2013, apparel exported through EPZs under AGOA increased from 246 million in 2011 to 262 million in 2012. A number of expatriates owned and served in mid and senior management positions at EPZs. Most EPZ firms operate in factory space managed by the EPZ Authority (EPZA). Firms operating in Export Processing Zones (EPZ) are provided a 10-year corporate tax holiday and 25 percent tax rate for 10 years thereafter (the statutory corporate tax rate is 30 percent, but the overall tax rate is 44.1 percent) a 10-year withholding tax holiday on dividend remittance duty and VAT exemption on all inputs, including imported inputs, provided that at least 80 of the finished goods are exported with only 20 percent going to the East African Community (except motor vehicles) 100 percent investment deduction on capital expenditures for 20 years stamp duty exemption exemption from various other laws exemption from pre-shipment inspection availability of on-site customs inspection and work permits for senior expatriate staff. Kenya s EPZ law allows manufacturers and service providers output in the domestic market. Manufacturers are liable for all taxes on products sold domestically, however, plus a 2.5 percent surcharge. Kenya is also a beneficiary of the African Growth and Opportunity Act, a US-sponsored export promotion program. The Second MTP of the Vision 2030 economic development agenda calls for establishing special economic zones (SEZs) in Mombasa (2000 sq. km), Lamu (700 sq. km), and Kisumu (700 sq. km), and eventually to towns throughout the country. Special Economic Zones are intended to facilitate rapid industrialization in controlled enclaves. In February 2014, the Kenyan Cabinet announced it approved the establishment of a free trade zone in the port city of Mombasa to stimulate local, regional and international trade as well as investments. The zone would be the first of its kind in Kenya. 18. Foreign Direct Investment and Foreign Portfolio Investment Statistics TABLE 2: Key Macroeconomic data, U. S. FDI in host country/economy How to Start Trading Forex Online in Kenya The foreign currency trading market, also known as the Forex market, is the largest singular trading environment in the world today. It is estimated that at least 4 trillion are changing hands every day, much larger than any other trading market. En un pasado no tan lejano, sólo las grandes empresas, los gobiernos, los bancos y los gestores de fondos de cobertura se les permitió el comercio en divisas, pero gracias a la llegada de Internet en los años 90, casi cualquier persona puede ahora el comercio electrónico en cualquier momento. Hoy en día, incluso las personas que tienen recursos limitados pueden tener la oportunidad de huelga ricos en el mercado de comercio de divisas. Si desea convertirse en un operador de Forex usted mismo, entonces usted necesita aprender sobre los conceptos comerciales básicos. Encontrar este tipo de información en estos días es bastante fácil, ya que todos pueden encontrarse en línea con cualquier motor de búsqueda. Sin embargo, si desea aprender de los expertos, entonces usted necesita ir al sitio web de cualquier corredor de buena reputación. Online Forex brokers like Easy-Forex can provide you with a wide range of educational resources like videos, webinars (online seminars), eBooks, and plenty of other online resources you can also get plenty of online trading tools to help you get started in their website, tools like technical analysis, financial calendars, and news tickers that come from reputable sources like Reuters. Una vez que aprenda los fundamentos del comercio de Forex, el siguiente paso que debe tomar es encontrar una plataforma de negociación que funcione para usted. It just so happens that Easy-Forex also has an intuitive and easy-to-use online trading platform that you can use to trade with. The biggest benefit of using the Easy-Forex web trading platform is that you can either use their online platform, download their TradeDesk platform on your desktop computer, or you can access it on your mobile device so you can keep track of your trades wherever you are. También puede ponerse en contacto con uno de sus gerentes de servicios de cuentas de expertos por teléfono, correo electrónico o chat si alguna vez necesita ayuda en cualquier momento del día. After you have chosen a broker and a trading platform, the last step before you can start making money online is to register your account at Easy-Forex you only need to go online and register your trading platform and deposit funds into your trading account. Puede utilizar su tarjeta de crédito o transferir fondos de su cuenta bancaria. Now, if you are still wary about using real money in Forex trading, then you can give the Easy-Forex demo account a try. This dummy account will let you experience the thrill of Forex trading without any risk of losing money and another great thing about signing up with Easy-Forex is that you can get a chance to win trading credits if you place among the top three monthly users of their demo trading account. As you can see, it is actually very easy to get started on the Forex trading market you only need to follow the steps mentioned above and you will be on your way to making money. What is Easy-Forex Easy-Forex was founded in 2003 and is one of the pioneers in online forex trading and is now being used by traders from over 160 countries. No sólo fueron los primeros en dejar a la gente común comerciar en divisas, de hecho revolucionaron la industria. In the past, only professional traders and trading firms were the only ones who could afford to try their hands on Forex trading, mostly because the cost of entry back then was at least 10k. We at Easy-Forex provided private individuals a chance to get a piece of the action by lowering the entry cost to just 25 and providing a user-friendly trading program to get them started. Foreign currencies are not the only commodities that can be traded using Easy-Forex. Usando sólo una cuenta, usted puede realmente el comercio en otras materias primas como el oro y el aceite también. You can also choose to use the Easy-Forex web-based, desktop, or mobile platforms so you can trade from anywhere at any time. Reasons why traders prefer to use Easy-Forex: Easy-to-understand margin calculation methods that allow them to leverage all of the available funds in their account. The Easy-Forex platform as an effective stop-loss order so traders will not lose more money than what they are comfortable with. Tight spreads so traders are sure to get the rates that they set out for. No hidden fees like commissions or deposit/withdrawal fees. Secure deposits and withdrawals to your trading account. We at Easy-Forex operate under strict regulatory conditions as mandated by the NFA (US). CySec (Europe). and ASIC (Australia). These are the governing bodies that monitor all of our brokers activities to make sure that the safety of our clients is carefully looked out for. Si usted es un comerciante experimentado de la divisa o un principiante en negociar, le proporcionaremos su encargado de cuenta personal de modo que le darán extremidades y consejo útiles para hacer su experiencia que negocia mucho mejor. También puede consultar nuestro sitio web para obtener otros materiales educativos como videos en línea que pueden enseñarle los fundamentos del comercio de Forex, también hay algunos que pueden ayudar a mejorar su juego. Nuestros clientes que abran una cuenta de oro, platino o VIP con nosotros también tendrán acceso exclusivo a nuestros servicios de sala de operaciones, que incluye el apoyo personal y el coaching de nuestros expertos corredores, y más poderosas herramientas de comercio para los comerciantes que quieren tomar su Juego a otro nivel. Join Easy-Forex Kenya Today Click Here and Claim Your Bonus Categories Nigeria: As Nigeria Lets Naira Float, Kenya Airways Braces Itself for Forex Losses By Allan Olingo Kenya Airways is facing more cash flow pressures from exchange losses expected from the effective devaluation of the Nigeria currency this week. Nigeria is one of four countries from whom Kenya Airways has been unable to retrieve 25 million paid to its agents because of a foreign exchange crunch. The others are Angola, Mozambique and South Sudan, whose earnings from exports have been hit by low commodity prices, notably that of oil. The devaluation of the Naira, going by the black market exchange rates, could see the remittances shed up to half of their value in dollar terms. There are also no guarantees that hard currency will be readily available to back future sales. Nigeria is set to let the Naira float on Monday, a move expected to lead to a sharp devaluation given that the black market rate of 370 units to the dollar is barely half the official exchange rate of 197 Naira. For Kenya Airways, which has its West African operations headquartered in the country, the expected inflationary pressure is also likely to constrain travel, dampening its revenue growth in the market. We sell in African markets through agents, but we have been unable to get dollars to repatriate our money. As with any business, we have some problematic debtors from whom we are actively trying to recover funds. We are such a cash flow business that when you have blocked funds somewhere, it has a direct impact on the business, Kenya Airways chief executive officer Mbuvi Ngunze said last month. More on This Related Follow AllAfrica Top Headlines: Nigeria Don t Miss There are so many people who want to trade online Forex market because of its high return potential which is several times more than most businesses but unfortunately most people lack proper knowledge on on how to harness the return potential in this mega market with unending opportunities. Online forex market cannot be compared with any other market in the world, not even the entire world stock market combined as online forex market is currently exchanging more than 4 trillion dollars per day. Those who got this information some years back were highly reluctant to teach others and most people have learnt through the very hard way. The returns potential in this market are huge and one has to do it the right way. There is need for one to clearly understand what he or she is doing in Forex in order to reap maximum benefits out of this business. El comercio de divisas es emocionante y una gran forma de inversión y no es de extrañar que tantas personas están eligiendo esta opción como su forma preferida de inversión en stock. It does however require some form of preparation inform of training. We have created this site to train and help others become successful traders. We therefore want you to be able to trade profitably and we will teach you the same principles and strategies that we apply in the market. The training is for the beginners as well as for the advanced traders. The training is a great opportunity for anyone who has been searching for an opportunity to learn how to trade Forex profitably. Trading on a forex demo account You will first of all be trained on a demo account before moving on to trade your real account. Our aim is to see every client we traine trading profitably. The opportnities in this market are endless and it will all depend on you chosing the right product as per your current financial status to get started You can be a trader by Learning how to analyze the online forex market and making trading decisions yourself or By following our trading guidance You can also establish your own online forex business and we can teach you on this and help you get started This training is not for you if You are looking for get-rich scheme You are looking for a margic formula of making money You are not ready to commit to training You just wants to get rich without working hard This forex training course is for you if You are ready to commit to the training You are very serious about trading You want to make good money from online forex market. You will only need 2-3 hours per day for about 4 weeks and this is a program that is designed to fully transform your finances so long as you are willing to commit to it. There is a lot of useless information on the internet about online forex since most of the people just want to make money from the adverts shown on their pages with online forex content but most of them care less whether the information they give is valid or not. The best way to start making money from this market is to learn from a trader who has been trading for years. What will you get in this 100 online training sessions that will include videos, reading material, real-time trading among others. You will however not be provided with any short-cut towards success you will be required to complete and pass a test in each lesson before you can proceed on with the next lesson. You will be required not to ignore anything that is presented on the lessons. After the lesson you will take a test and you will be expected to achieve 100 success rate on the lesson before moving on to the next. There is no room for error, you will be required to get everything and successfully implement it before proceeding on to the next lesson. This approach works extremely well as it will make sure you work and thus gain a lot. Once more there will be no room for error and you will thus be required not to proceed with any other lesson until you are able to work correctly all the test questions for the preceding lessons. By the time you complete the entire training you should be in a position to take someone else through the same course. Carefully examine our profitable online forex trading strategy buy low sell high approach where for every 200 we aim to make as profit we risk a maximum of 100. A trading strategy implies that we are trading with a set of rules that have a higher probability of success than tossing a coin. Our trading strategy has a profitable edge that can be as high as 70 . This implies that if we take 20 trades in a month and win 14 of them with a profit target of 200 and lose 6 each being a loss of 100, our net gain will be 2, 800 - 600 2, 200. Even if our winning percentage was 50 our net result will be 10 trades in profit (10 x 200 2000) minus 10 trades in loss (10 x 100 1, 000) which will give you a net gain of 1, 000. This strategy requires only 1 hour per day to implement and you can therefore move on with your other daily activities as usual. Most people spend their money on liabilities that never reward them with cash but you can be an exception. Take the most rewarding option of investing your money where you can trade as much as 100 times more than you have deposited since the forex broker will give you more money through leverage to trade with. Online forex trading remains to be one of the most attractive modern forms of investment and you can potentially make ksh 100, 000 ( 1, 000), ksh 200, 000 ( 2,000), ksh 300, 000 ( 3, 000) per month e. t.c trading in online forex market. Profitable trading skills remains to be the most important factor for success in this market and you will be able to withdraw your forex profits to mpesa in minutes. Sharing is caring, inform your friends.
Comments
Post a Comment